Eerste 2 dagen project - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen project - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen project

Blijf op de hoogte en volg Fleur

09 Januari 2014 | Ghana, Tamale

Als eerst wil ik iedereen bedanken voor de ontzettende leuk reacties op mijn site, dit maakt het leuker om te schrijven en geeft me ook moed om door te gaan. Dan weet ik dat ik het niet voor niets doe.

Ik heb de eerste 2 dagen van mijn project er alweer op zitten.
Gisteren vooral een rondleiding gehad en een beetje gekeken hoe en wat.

Vandaag dan echt begonnen met mijn eerste dag op de crèche en ja wat zal ik daar nou is van zeggen.
Het was leuk maar zo anders dan in nederland echt structuur kennen ze niet.
Zingen kunnen ze dan weer wel dat doen ze eerst een half uur ofzo dan gaan ze maar een beetje eten, dan spelen, en dan pauze en weer spelen en sommige vallen gewoon op de grond of tegen de muur in slaap en dan is het tijd om naar huis te gaan.

In de pauze dacht ik helemaal dat ik gek werd, schreeuwen de 1 naar de ander huilt want ze slaan elkaar en dan hardt ook ze pakken af ik dacht echt waar ben ik?
De docenten zeiden, "we will be back". Nou op gegeven moment dacht ik ga gauw weg hier die juffen waren er nog niet maar die kinderen worden anders ook maar aan hun lot overgelaten dus ik vond het wel prima. I

k was even gaan kijken bij de wond verzorging dit doen we ook gewoon zelf. Wat is dat druk ze de kinderen lopen voornamelijk natuurlijk op blote voeten dus ja dan heb je al snel een wondje en dat maken wij dan schoon en doen er een pleister op. Echt lopende band werk.
Morgen ga ik kijken bij groep 1 ik hoop dat ik daar wat meer kan me de kinderen en dat die juf ook wat leuker is.

Het eten is goed te doen verder ik klaag nog niet. Ik heb nog geen vissenkop in mijn soep gevonden of iets anders geks.
Mij gast gezin is wel prima opzich. Ik heb mijn Ghaneese moeder amper nog gezien omdat ik druk ben geweest vandaag en gisteren.
Morgen komt daar wel verandering in denk ik, hoop ik.

We hebben vandaag met alle vrijwilligers gegeten alweer. Dit doen we elke dinsdag en donderdag dus dat is wel heel gezellig.

Ik heb het ook gehad over mijn sponsor geld wat ze nog willen hebben op school en wat ik er verder nog mee wil doen.

Het ziet er naar uit dat ik voor de school een paar djembees ga kopen voor hun muziek les en er is een oude arme man die zijn huis uit moet want die staat op openbare weg dus wordt plat gegooid.
Maar ik ga dus kijken wat ik voor hem kan laten bouwen een kamer of een dak ik weet niet wat hij natuurlijk op zijn nieuwe plek heeft.
En natuurlijk ga ik kijken wat ik voor Hand in Hand kan doen.
Ik hou jullie op de hoogte van het Sponsor geld wat ik doe en ik maak natuurlijk foto's van wat ik aanschaf of bouw.

De kindjes zijn heel leuk trouwens als je ergens gaat zitten en je hebt je haar los staan er gelijk 6 te vlechten en vooral knoppen in je haar te doen. Maar het is leuk ze zeggen allemaal hello en willen je hand vast houden echt heel erg leuk.

Ik ga steeds meer mijn draai vinden hier en ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere avonturen.

X Fleur

  • 09 Januari 2014 - 22:58

    Hein:

    Goed verhaal Fleur. Toch lekker dat je zo in slaap kan vallen op school. Hoe kom je thuis van het eten bij je gastgezin? We kijken alweer uit naar het volgende verhaal. Heb je al een idee wat wij nog extra moeten meenemen? Groetjes en we spreken elkaar weer.

  • 09 Januari 2014 - 22:58

    Mariska:

    Jeeeeeeeej, wat fijn dat het zo goed gaat!!
    Die kindjes boffen maar met jou!!
    Ik ga nu snel slapen, tot mails!
    Kus

  • 09 Januari 2014 - 23:00

    Els:

    zo leuk om het allemaal te lezen. En ik zie het al voor me al die kinderen die door elkaar lopen en schreeuwen. Geen structuur en maar wat aan modderen, verwacht niet dat het beter gaat worden:)
    Leuk dat je ook een paar dagen school gaat doen, ben benieuwd hoe het daar met de structuur is. nou meid ga lekker door en blijf vooral genieten. Ook heel veel plezier met de andere vrijwilligers.
    knuffel.xxxx

  • 09 Januari 2014 - 23:00

    Anne:

    Schatje!
    Wat leuk om je verhaal te lezen !!
    Fijn dat het beter met je gaat en dat je Je draai gaat vinden daaro!!
    Word ook goed op de hoogte gehouden op de app en je mams
    Ik heb je gisteren een berichtje gestuurd op je telefoon, heb je die ontvangen?

    (L) veel plezier de komende dagen !!
    Zet hem op!! Kus

  • 09 Januari 2014 - 23:42

    Janny:

    Hoi Fleur,
    Wat maak jij al een hoop mee. Pleisters zijn dus hard nodig zo te horen. Oordopjes ook niet gek

  • 10 Januari 2014 - 20:14

    Gerlinde Van Dijk:

    Wat een leuke verhaal ben blij dat het goed met je gaat en ook dat je er zin in heb en ik wens je gezellige en fijne werkvakantie toe en geniet van alles om je heen en je bent in de wereld nooit alleen want samen sta je sterk en maak er leuke vakantie en van je werk

  • 10 Januari 2014 - 23:01

    Joke:

    Lieve Fleur,

    Respect dat is het woord dat me te binnen schiet! Wat ongelofelijk knap dat je dit doet. Zijn schoenen misschien handig? Of minimaal slippers dan hebben ze in ieder geval minder wonden op hun voeten. Slippers zijn niet zo duur en makkelijk mee te nemen . Fijn dat het eten goed te doen is. Ben benieuwd waarom die kinderen in slaap vallen op school...? Is dat omdat ze thuis misschien veel moeten werken? Hoeveel kinderen heeft jouw gastoudergezin ?zitten die ook op dat schooltje? Leuk dat ze wel kunnen zingen, zal ik abba muziek meegeven aan Janny? Hou je haaks lieve Fleur, denk maar zo dit is een ervaring voor de rest van je leven en dan kan straks zeggen dat deze periode gelijk staat aan alle vakantie voor een heel mensenleven ..... Ja op 1 x per jaar Londen dat moet natuurlijk nog wel. Dikke kus joke

  • 11 Januari 2014 - 08:06

    Roald:

    Ik ga snel door naar verslag 2!

  • 11 Januari 2014 - 08:11

    Roald:

    Oh dat is er nog niet haha ..
    Mooi verhaal Flirtje! Ik kan het me allemaal wel een beetje voorstellen hoe het gaat. Ga er maar aan wennen al die handjes om je heen.. Vlechtende kinderen haha. Wees blij dat je geen beenhaar in de krul hebt. Bij mij werden ze daar helemaal wild van haha! XX

  • 11 Januari 2014 - 12:13

    Alytha Koelewijn:

    Tjee wat een avontuur! Zonder structuur....wat een verschil, haha, toch grappig dat iemand gewoon ter plekke in slaap kan dutten....zo'n whatever houding, kunnen we misschien nog wel wat van leren ;-) Veel plezier en succes daar! Grts Alytha

  • 11 Januari 2014 - 17:56

    Grietje:

    Heeej Fleur,
    Leuk je zo te volgen en wat ontzettend knap van je! Het zal best een cultuurshock voor je zijn en wat lief en gestructureerd lijken onze kids dan he (hum hum). Geniet volop van je foto's, zet hem op en geniet vooral! Liefs Grietje

  • 12 Januari 2014 - 15:45

    Anouk Vrijenhoeff:

    Hey Fleur!

    Wat fijn om te lezen dat het allemaal goed is gegaan met je vlucht en met je eerste dagen in het verre onbekende. Voor je gevoel ga je 150 jaar terug in de tijd heh? Ik probeerde me in Kenia altijd voor te stellen dat het 150 jaar geleden in Nederland ook zo ging... raar idee heh, en wat een voorrecht dat ons bed in Nederland staat!

    Kom je verder al veel cultuurverschillen tegen? De welbekende cultuurshock aardig te boven gekomen of viel het mee? Er valt ook veel te leren van hun cultuur toch, een mengelmoes tussen hun relaxe houding en onze werkdruk zou de wereld een stukje mooier maken. ;-)

    Heeeeeeeeel, heeeeeel heeeeel veel succes gewenst, en vooral genieten! het klinkt nu aan het begin van je reis wat vreemd, maar voor je het weet ben je alweer thuis.... Dus... dubbel genieten van elk moment!

    veel liefs uit het Colombinehuis (waar nu een benefietconcert aan de gang is hihi!)

    Anouk & natuurlijk alle andere collega's en vrijwilligers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik ben Fleur en 22 jaar. Ik doe nu ook veel vrijwilligers werk dit doe ik in de Postkamer in Nijkerk dit is een grand cafe wat gerund wordt door mensen met een beperking. Ook doe ik vrijwilligers werk in het Colombinehuis dat is een vakantiehuis voor gezinnen met een zorg kind, dit is het mooiste werk wat ik me maar kan bedenken. Dan werk ik ook nog bij een gezin met een meisje in een rolstoel en daar doe ik een paar keer per week wat leuks mee. Verder ga ik graag uit met mijn 2 vriendinnen en hou ik van winkelen en zingen een echte levensgenieter zou ik zeggen. Mij opleiding achtergrond is PW 4 en wil volgend jaar een HBO gaan doen.

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 10635

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: