In Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu In Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu

In Tamale

Blijf op de hoogte en volg Fleur

07 Januari 2014 | Ghana, Tamale

Hoi allemaal,

Ondertussen ben ik al in Tamale aangekomen, maar ik zal eerst even een paar dagen terug gaan in de tijd.

Op zondag waren we nog 1 dag in Acra, en ja wat moeten we toch is gaan doen we waren nog zo onbekend in die stad.
Dus we gaan lekker naar een hotel waar je voor 15 cedi kan zwemmen de heledag (dat is ongeveer 5 euro).
Dat was heerlijk, even lekker afkoelen inplaats van dat warme plak weer en zo ging de dag ook lekker snel voorbij.

Maandag moeten we al om half 4 op, want om 4 uur staat beneden de koffie klaar zodat we om half 5 kunnen vertrekken naar het vliegveld.

We brengen mensen naar het vliegveld en gaan daarna door naar het busstation voor onze reis naar Tamale.
De reis kan duren tussen de 8 ~ 20 uur, het is maar net hoe de bus het doet en waar de chaufeur zin in heeft.

Je moet er een uur van te voren aanwezig zijn dus we waren ruim optijd want om 7 uur ging hij pas weg.

Wat kan ik vertellen over de bus reis, het duurde lang en was gelukkig niet zo warm in de bus ook merkte je dat er veel verandering zat in de gebieden van rijk naar arm en van groen naar stof.

Dit maakte de reis wel interessant omdat je dus veel kon zien wat je nog niet had gezien in Acra.
Onze chauffeur had er zin in want met 12 uur ongeveer waren we in Tamale.
We werden opgehaald door Bash, hij is 1 van de leidinggevende hier.
We zijn lekker naar ons slaapplekje gegaan, dat is voor komende dagen bij het kantoor.
Dit vanwege de introductie week en het kunnen wennen aan de omstandigheden hier.

Er waren nog 2 vrijwilligsters hier, dus die hebben al wat dingen kunnen vertellen en konden we ons dus een beetje voorbereiden op wat komen gaat. Maar eerst lekker slapen.

Dan komen we aan bij vandaag.

De eerste dag was eigenlijk een praatje over alles wat hier belangrijk is, informatie over het kantoor en de gast families wat je moet doen bij ziekte en dergelijke.

En vooral belangrijk wat te doen bij Ghaneesen die je lastig vallen als je dat niet wilt of geen zin in hebt, dat je daar dus voorzichtig mee moet zijn want zij zien vooral geld in je inplaats van liefde.

Maar ik heb mijn trouwring om, want als je verteld dat je een vriendje hebt maakt dat niets uit, dan zeggen ze gewoon ik heb een vriendin, zelfs als je zegt ik kan hem bellen zegt hij kan ik ook.

Dus kortom; daar schiet je niks mee op, gewoon zeggen ben getrouwd en heb 3 kinderen dan laten ze je gelijk met rust.

Veder zijn we de stad in geweest hebben ze laten zien waar je lekker kan eten, pinnen dat soort dingen. Vooral belangrijk waar je leuke souvenirs kan kopen!

Toen kwamen we terug bij het kantoor dat is trouwens ook gelijk de ruimte waar je als vrijwilligers altijd kan zitten voor de gezelligheid.

Dus daar zat dan ook iedereen, sommige zitten achter hun computer en andere spelen spelletjes gewoon even gezellige tijd met elkaar.

Vanavond eten we met z'n alle bij elkaar, dat is elke dinsdag zo dus met z'n alle naar de lodge dit is luxe verblijf van Kidz Active hier slapen vaak de mensen die op bezoek komen bij de vrijwilligers of de oudere vrijwilligers.

Dit zag er erg mooi uit, ik dacht mwa, hier zou ik ook wel lekker willen zitten. ( pap mam san en janny hier is geen warm water:P )

We hebben heerlijk gegeten; 3 gangen zelfs lekker soepje, pasta, salade, pizza en ijs toe dus tot nu toe hoor mij niet klagen wat eten betreft.

Nog even lekker een spelletje gedaan met z'n allen.
Ook heb ik een goed gesprek gehad met Bash, ik zat niet lekker in mijn vel en heb moeite met het vinden van mijn draai.

Daarom hebben ze besloten om ons morgen al naar het project te sturen en ook al naar onze gastgezinnen dit om het misschien wat makkelijker te maken. Anders zou dit pas volgende week gebeuren dus ik ben hier erg blij mee. Doordat we morgen al naar de gastgezinnen gaan mogen we het weekend ook gelijk mee op safari naar de Krokodillen, en dacht ook naar watervallen, en een echte afrikaanse stam dus weer iets om naar uit te kijken.

Ik ga proberen om foto's van verslag 1 erbij te voegen en de rest volgt later want moet ik nog uploaden.

Ik hou jullie op de hoogte

Liefs Fleur

  • 07 Januari 2014 - 23:45

    Kim:

    Hoi lieverd,
    Wat een verhaal! 12 uur in een bus zitten, heftig hoor!
    Leuk en fijn dat je al naar je gast Gezin toe mag en lekker aan de slag kan.
    Ik hoop dat je dan je plekje daar snel gaat vinden. Neem de tijd om te wennen.
    Veel plezier van het weekend bij de krokodillen:)

    Dikke knuffel je zus kim

  • 07 Januari 2014 - 23:46

    Els:

    hoi toppertje,
    je heb er weer een mooi verhaal van gemaakt, dan kan iedereen mee genieten. Ben blij voor je dat je eerder aan de slag kunt, je zult zien dat je eerder je draai zult vinden. Lekker dat jullie een plek hebben waar je samen kunt komen, om een spelletje te doen of te internetten. Wel fijn dat de lodge mooi is, maar ik heb wel betaald voor warm water hoor:) nou meis veel plezier dan bij de krokodillen. koop eerst een kippetje want dan hoeven ze jou niet.
    dikke knuffel.xxxxxx

  • 07 Januari 2014 - 23:51

    Els:

    Heb ook de foto's gezien, is wel even anders he. Snap dat je even he draai moet vinden. Maar je kamer zag er wel mooi uit. Dat was zeker in accra. het marktje was ook erg druk, maar wel leuk om te zien.xxx

  • 07 Januari 2014 - 23:51

    Janny:

    Hoi stoer Fleur, Wat een spannend verslag al. Ben heel benieuwd nar de verandering van het landschap. Zo tussen de kust en het noorden. Hoop dat wij ook zo'n fijne vlucht hebben. heerlijk dat je snel aan de slag kan. Dat wil je graag en daar kwam je voor. Hoop dat je een lief gastgezin hebt. Goed hoor die trouwring. Zeg maar lekker dat je een boel kinderen hebt. Geen ghanees je hebt lekker Dennis.

  • 08 Januari 2014 - 00:10

    Mariska:

    Hey meissie!

    Leuk dat je al weer zo snel een verhaal hebt geschreven.
    Gelukkig viel de busreis mee, ik moest gisteren lang werken en toen dacht ik; fleur heeft al deze tijd tussen kakelende kippen gezeten!

    Wat fijn dat je eerder aan de slag kan. En een leuk weekend in het vooruitzicht!
    Logisch dat je even moet wennen, neem de tijd, komt helemaal goed!

    Dikke kus en knuffel! !

  • 08 Januari 2014 - 02:52

    Kimberley :

    Hey Fleur!! Wat onwijs gaaf allemaal zeg! Ik weet zeker dat je je draai zult vinden, het klinkt geweldig. Ik kijk uit naar je volgende verhalen en foto's

    Liefs, Kimberley

  • 08 Januari 2014 - 07:06

    Lisette:

    Hai Fleur!

    Leuk dat we kunnen mee genieten van
    Zo'n bijzondere en heftige reis! Ik ga je volgen!
    Heel veel succes! Hou je taai! Liefs lisette

  • 08 Januari 2014 - 08:58

    Hettie.:

    Hoi Fleur!
    Leuk zo dat meelezen, fijn dat er iemand is waar je goed mee kan praten en dat er een gezamenlijke ruimte is voor jullie, ook niet verkeerd toch?
    Fijne dagen en hopelijk heb je een gezellig gastgezin. Groeten uit Zwolle.

  • 08 Januari 2014 - 10:18

    Christel:

    Hoi Fleur
    Wat een verhalen al zeg in een paar dagen tijd en wat een belevenis. Logisch dat je moet wennen, maar ook genieten. Trouwens daar twijfel ik niet aan.
    Super leuk dat we je zo kunnen volgen en een beetje kunnen mee genieten.
    Succes met alles en zeker heel veel plezier. xxx
    Liefs Christel.

  • 08 Januari 2014 - 18:05

    Hein:

    Hi Fleur,
    Mooi verhaal, aan de reacties zie je dat we je allemaal volgen. Je hebt al aardig wat kilometers afgelegd. Ik ben benieuwd hoe het in het gast gezin is en wat voor kamer / huisje je hebt. En natuurlijk hoe was het bij de kleintjes. Zijn ze echt zo schattig, of zijn alle kinderen toch hetzelfde en willen ze allemaal met het zelfde speelgoed spelen. Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal. Laat staan naar februari als ik het ook mag gaan meemaken. Ik zie op de foto dat het niet zo gecultiveerd is als in Zuid Afrika. Minder asfalt en veel minder groen. Ik begin alvast met aftellen groetjes en kusjes.....

  • 08 Januari 2014 - 21:04

    Thea Van Renesse:

    Dag Fleur.
    wat een lange reis heb je gemaakt, ik kan me voorstellen dat je wereld een beetje op zijn kop staat.
    Ik hoop dat je een fijn gastouder gezin hebt, ik ga je lekker volgen, groetjes thea.

  • 09 Januari 2014 - 13:53

    Ditte:

    Hey Fleur, ik heb de plaatjes erbij hoor! leuk je verhalen te lezen!
    Groetjes aan alle leuke lachende kindertjes! Dikke kus van ons

  • 09 Januari 2014 - 17:28

    Truus:

    Hoi Fleur,

    Ik vind het leuk om je reisverslag te lezen , wat een belevenis!
    Ik hoop dat je het er heel erg naar je zin gaat krijgen , dat je een fijn gastgezin hebt, en dat de kindertjes heel erg gaan genieten van het speelgoed dat je allemaal meegebracht hebt!
    Probeer er lekker van te genieten ,want voor je het weet zit je weer gewoon in Nederland !!Waar het op dit moment héél erg regent en hard waait!!
    Lieve groetjes Truus.
    P.S. Ik blijf je volgen ,leuk!

  • 09 Januari 2014 - 23:57

    Joke:

    Lieve fleur,

    Wat leuk dat je zo uitgebreid verslag doet. Het klinkt allemaal heel spannend. Ik hoop dat je snel fijne vrienden maakt binnen de groep. maar het aller blijst ben ik natuurlijk met het feit dat je al een "winkeltje" hebt gevonden waar je kan shoppen;-)
    Er gaat niks boven winkelen XXX joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik ben Fleur en 22 jaar. Ik doe nu ook veel vrijwilligers werk dit doe ik in de Postkamer in Nijkerk dit is een grand cafe wat gerund wordt door mensen met een beperking. Ook doe ik vrijwilligers werk in het Colombinehuis dat is een vakantiehuis voor gezinnen met een zorg kind, dit is het mooiste werk wat ik me maar kan bedenken. Dan werk ik ook nog bij een gezin met een meisje in een rolstoel en daar doe ik een paar keer per week wat leuks mee. Verder ga ik graag uit met mijn 2 vriendinnen en hou ik van winkelen en zingen een echte levensgenieter zou ik zeggen. Mij opleiding achtergrond is PW 4 en wil volgend jaar een HBO gaan doen.

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 10650

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: