Eerste weekend weg - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu Eerste weekend weg - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu

Eerste weekend weg

Blijf op de hoogte en volg Fleur

13 Januari 2014 | Ghana, Tamale

De eerste week zit er alweer op dat ging nog redelijk snel al heb ik zelf het idee dat ik hier al heel lang zit. Niet dat ik mag klagen want het weer is heer heerlijk s'avonds zo'n 25 graden en overdag 35 of warmer.

Dit weekend hebben we een tripje gedaan naar de krokodillen en nog wat tussen stops. We zijn begonnen bij een compound die bestond uit meer dan 300 mensen en al die mensen zijn familie van elkaar hoe kan dat?
De Chief daar heeft 18 vrouwen en zijn oudste kind in ergens in de 50 en zijn jongste in de 30. En ja de families daar blijven lekker bij elkaar dus onder tussen hebben ze daar een heel dorp.
Maar deze man wilde er opzich nog wel een blanke vrouw bij en hij wilde wel iemand van ons kopen voor 4 koeien. Maar wij vonden dat we toch op zijn minst 8 paarden waard zouden zijn ook dit was geen probleem haha.
Maar er was niemand die dacht ik sluit me gezellig aan bij dit dorp dus helaas voor de chief ging het feestje niet door.

Bij dit dorp was ook een berg en daar stond een tempel op. Deze berg wordt ook wel de Topless berg genoemd.
Ja de naam zegt het al je kon de berg op klimmen en als je dan de tempel in wilde moest je dus topless je onder benen moesten zicht baar zijn en je sokken en schoenen ook uit en natuurlijk je boven lichaam bloot.

Hmm ja wat zal ik eens zeggen, ik ben wel de berg op geweest tot het gedeelte waar je je kleding aan mocht houden en ik ben blij toe. De tempel stelde niks voor.
Het gekke is dat je geen korte broek aan mag of je bh bandje mag zien maar die kan dan weer wel. En natuurlijk liepen er 3 mannen mee om te begeleiden terwijl ze eigenlijk geen ruk uitvoerde want iedereen moest zelf maar een beetje boven en beneden zien te komen.
De dames die naar boven zijn gegaan vonden wel dat ze een gids hadden die de helletijd zonder shirt mocht lopen dus een kleine troost, omdat de tempel zo tegen viel.

Daarna zijn we wat gaan eten en door gegaan naar de Krokodillen.
Dit stelde niet heel veel voor gewoon een grote plas met Krokodillen haha.
We mochten op zijn rug gaan zitten en zijn staart vast houden.
Ook al wist je dat die beesten niks zouden gaan doen was het wel heel erg eng omdat ze toch heel onvoorspelbaar zijn. Nou iedereen op de foto geweest en als beloning kreeg hij een lekker kippetje.
( De foto's duren wat langer we hadden maar 1 camera mee naar binnen dus moet even wachten tot ik die ontvang )

Daarna heerlijk naar een Lodge dat is hier vrij lux verblijven heerlijk.
Het zag er mooi en kleurrijk uit.
We hebben heerlijk gegeten en boven op het dak geslapen en dit was echt heel erg koud dan zou je denken koud? Met 25 graden ja dat is voor ons hier best wel heel erg koud.
Maar wel heel erg leuk.

Na een heerlijk ontbijt krijgen we een rondleiding door het compound daar. Dit was heel erg leuk en interresant om te zien ze hebben daar een boom met een vrucht waar je iets mee kan maken tegen malaria het smaakt niet heel erg lekker maar ook niet vies.
Ook hadden ze een boom staan die was voor als je buikpijn had ofzo dan moest je daar ook iets af halen en eten. Ook dit was heel kleurrijk want al die huisjes waren leuk geschilldert.

Toen we terug waren even lekker genieten van het zonnetje en dan gaan we potten baken. Ja ja een echte afrikaanse pot gaan we maken. Dit was nog best wel heel erg moeilijk maar wel ontzettend leuk om te doen.
En voor 3 cedi mocht je hem mee nemen dat is dus voor bijna niks.
Dus nu heb ik een eigen gemaakt afrikaanse schaal.
Daarna is het al laat dus gauw nog lekker lunchen en de spullen pakken om weer richting Tamale te gaan.
Hier eten we nog gezellig met z'n alle en worden daarna thuis afgezet.
Ik zeg een heelijk eerste weekend gehad hier.

Ontzettend leuk om al die reacties te lezen van iedereen dat doet me echt goed om te zien! Dank jullie wel daar voor

Xxx

  • 13 Januari 2014 - 02:04

    Roald:

    Ik zit helemaal in je avontuur Flirt, superleuk!! X

  • 13 Januari 2014 - 07:18

    Mariska:

    Lieve fleur,

    Wat een leuk verhaal, zo grappig geschreven!
    Gelukkig ben je niet verkocht voor wat paarden en/of koeien ;-)

    Heb jij ook op de krokodil gezeten? Best eng!!
    Ik heb trouwens mijn facebook verwijderd, dat zal je daar wel zien. Maar mama kan mij de foto's mailen!

    Deze week weer lekker werken?
    Heb je al twister gespeeld met de kinderen?
    Veel plezier en succes deze week!

    Kus maris

  • 13 Januari 2014 - 07:23

    Els:

    Zo meis we zijn weer helemaal bij gepraat.Wat een leuke verhalen weer, leuk om straks allemaal terug te lezen. Ook hier is het s' nachts koud wel rond het vriespunt. Maar ja een echte winter komt er nog niet aan, dus de schaatsen blijven in de kast:)
    Leuk zo'n dorp met alleen maar 1 familie, hoorde die bij de tempel?? Was het een soort sekte??
    Maar je had geen behoefte om daar te blijven:)
    We spreken elkaar weer via de chat.
    dikke knuffel.

  • 13 Januari 2014 - 10:07

    Ina:

    Hoi Fleur,
    Zo, even bij gelezen en zie dat je inmiddels al heel wat hebt meegemaakt.
    Hartstikke dapper wat je allemaal doet en hoe je je er doorheen slaat.
    Hoorde van je pa en ma dat ze je binnenkort op komen zoeken, iets om naar uit te kijken dus.
    Je pa was gister druk bezig met hout kloven ( nu waarschijnlijk spierpijn )zodat het kacheltje weer lekker kan branden. Hier is het inmiddels wat frisser geworden maar winter kan je het nog niet noemen. Zonnetje schijnt ook hier maar is niet zo krachtig als bij jou.succes verder de aankomende week en hoop dat je de kinderen een beetje tot orde kan weten te brengen en dat ze met de handjes van elkaar af blijven ( dan doen ze dat later als ze groot zijn misschien ook wat minder........hahaha)
    Fijn te lezen dat je wel inmiddels je draai een beetje aan het vinden bent, het valt ook niet mee zo'n totaal andere cultuur en leefomgeving. Je kunt het !

  • 13 Januari 2014 - 11:53

    Janny:

    Hoi Fleur,
    Wat een mooi verhaal weer. Die schaal lijkt me top. En voor koeien en paarden verkopen daar doen we niet aan

  • 13 Januari 2014 - 13:37

    Tony En Annemarie:

    Hoi Fleur,
    Leuk hoor om zo jouw avonturen mee te lezen.
    Wat een belevenissen. Wel superleuk dat jullie zulke uitstapjes maken, zo kom je nog eens ergens!
    We wensen je deze week ook weer veel succes met je werk met alle kinderen en we hopen dat je het naar je zin zult hebben.
    groetjes

  • 13 Januari 2014 - 16:51

    Joke:

    lieve Fleur,

    Klinkt als een interessant land met wel heel eigenaardige gewoontes topless berg hm!! raar verhaal. Zit je niet in een of ander programma van John de Mol en blijkt over een paar weken dat het allemaal acteurs zijn? Zat er misschien een opdraai sleutel aan de staart van de krokodil? Enfin ik ben benieuwd wat je nog meer allemaal gaat mee maken en ik hoop ook dat het werk leuk zal zijn. dikke zoen Joke

  • 13 Januari 2014 - 19:37

    Hein:

    Wat een goed verhaal en leuke reacties. Kan amper typen van de spierpijn. En voor alle koeien en paarden op de wereld ben je niet te koop. Je komt gewoon weer terug met een vliegticket dat we al betaald hebben. Nog even wat kindertjes manieren bij brengen en dan is het al weer voorbij. De verhalen zijn leuk dus blijf schrijven. Tot de volgend poost. Groetjes en kusjes Hein

  • 15 Januari 2014 - 21:20

    Thea Van Renesse:

    Hoi Fleur.
    Ik kon je niet bereiken via mijn computer ,maar via je vader en moeder is het weer gelukt.
    Je maakt heel wat mee, op pedagogisch gebied doen wij het wel even anders.
    De foto met de kindjes zijn schattig, wat zijn ze toch mooi.
    Wat heerlijk dat je af en toe even andere dingen kan gaan zien, spannend, en zo leer je het land goed kennen.
    Wel merkwaardige gewoontes houden ze er op na, topless de berg op, een man met zeer veel vrouwen
    pas maar goed op.
    Ik blijf je volgen tot ziens.
    Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik ben Fleur en 22 jaar. Ik doe nu ook veel vrijwilligers werk dit doe ik in de Postkamer in Nijkerk dit is een grand cafe wat gerund wordt door mensen met een beperking. Ook doe ik vrijwilligers werk in het Colombinehuis dat is een vakantiehuis voor gezinnen met een zorg kind, dit is het mooiste werk wat ik me maar kan bedenken. Dan werk ik ook nog bij een gezin met een meisje in een rolstoel en daar doe ik een paar keer per week wat leuks mee. Verder ga ik graag uit met mijn 2 vriendinnen en hou ik van winkelen en zingen een echte levensgenieter zou ik zeggen. Mij opleiding achtergrond is PW 4 en wil volgend jaar een HBO gaan doen.

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 10652

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: