Op het nieuwe project begonnen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu Op het nieuwe project begonnen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu

Op het nieuwe project begonnen

Blijf op de hoogte en volg Fleur

20 Februari 2014 | Ghana, Tamale

Hoi hoi allemaal,

De eerste week na de vakantie zit er voor mij alweer op.
Deze week ben ik begonnen op een nieuwe project en dat is op de maandag en woensdag middag. Alleen dachten we maandag middag opgehaald te worden omdat we niet wisten waar we naar toe moesten maar er kwam niemand.
Dus maandag hadden we al een extra dagje vrij.

Dinsdag op school geweest ik dacht weer lekker bijles te gaan geven in KG2 maar ook op school is het een beetje anders deze week.
Donderdag en vrijdag hebben ze een soort sportdag ze gaan dan hardlopen van 200 meter tot 1500 meter met 9 scholen.

En ja kinderen kunnen zich dan niet concentreren hoor op dinsdag en woensdag dus dan maar geen les en gewoon spelen en doe maar wat.
Dus dinsdag was ook weer een makelijk dagje lekker gegeten op de lodge met z'n alle en prima dagje gehad weer.

Woensdag was dan onze eerste dag en enige dag van deze week dat we echt iets gedaan hebben.
We zijn naar ons nieuwe project geweest. ( dan bedoel ik olivia en ik)
Dit is echt mijn project het heet NCS en het is voor straat kinderen opgezet.

In de ochtend hebben ze een groepje van 15 kinderen geselecteerd die les krijgen als een soort voorbereidend jaar om daarna naar de basisschool te kunnen.
In de middag kunnen de kinderen in en uit lopen vanuit de buurt om te komen spelen, knutselen, tv kijken enz.
We kwamen daar zonder een idee te hebben wat te doen of kunnen doen want we wisten nog niet wat ze allemaal hadden.

Maar al snel hadden we de smink gevonden en hebben we dus alle kinderen een figuurtje gegeven op hun hoofd hand of been. Verder gekeken wat ze hebben en wat we deze weken nog kunnen aanbieden.

Nog een spelletje memorie gedaan en Olivia gevoetbalt en het was alweer voorbij.

De avond met z'n alle uit eten geweest want er gingen alweer 2 vrijwilligers naar huis. Dus een leuke afsluiting van een geslaagde dag.

Vandaag was dan de sportdag van school. We gaan natuurlijk wel even kijken want hoe zou dat hier in Ghana toch gaan.
We waren al aan de late kant want die taxi was laat dus we dachten onee nou missen we het eerste deel.

Maar we waren er om kwart voor 9 en om 9 uur moesten ze eigenlijk beginnen maar helaas weer niet gelukt het werdt een uur of half 10 kwart voor 10?
Maar ze zijn begonnen het was wel leuk om te zien maar na een paar rondes ben je het ook wel zat.

We komen ook steeds dichter bij Maart wat betekent voor hier dat het steeds maar warmer wordt. Maar we hebben het aardig lang vol gehouden. Maar morgen gaan we niet nog een keer iets te warm en dan zien we het zelfde als vandaag.

Vandaag mijn vliegticket geregeld om naar Accra te gaan en mijn laatste overnachtingen voor in de lodge hier en natuurlijk mijn 2 weken compound. Het komt in ieder geval dicht bij dat ik weer naar huis kom want mijn laatste week in het gast gezin komt er ook al bijna aan.

Maar eerst nog lekker van dit weekend genieten van het zwembad met de broertjes, neefje en denk nichtje.

Ik Blog snel weer

Xx

  • 20 Februari 2014 - 22:18

    Mariska:

    Pffff twee sportdagen met die temperaturen, hoe verzinnen ze het!
    Is het nu zeker dat je naar de compound gaat?
    De tijd gaat nu lekker snel, bijna verkiezingen en dus bijna thuis :) :)
    Daar kijk ik naar uit, love you!

  • 20 Februari 2014 - 22:47

    Janny:

    Hoi Fleur,

    Sportdag met die temp. Zijn ze niet goed. Hier vandaag een regen dag. Al de cadeautjes worden hier leuk ontvangen. Vooral de hand in hand dingen. We hadden er nog wel meer mee kunnen nemen.
    Ben benieuwd hoe het volgende week op school gaat.
    Ik ben weer hard aan het werk. Iedereen wil graag alles horen.
    Fijn weekend.
    X
    Janny

  • 20 Februari 2014 - 23:53

    Kim:

    Hoi fleur,

    Hoe komen die kinderen op de foto aan de ING shirts?
    Is dat bij de sportdag?
    Het klinkt als of je er al aardig aan begint te wennen, dat gewoon maar spelen op school.
    Wel lekker dat je nog veel plannen hebt voor de laatste weken, dan gaat de tijd lekker snel!
    Morgen komen pap, mam en Sanne naar den haag en gaan we met zijn alle de foto's bekijken. Daar heb ik zin in!

    Tot snel! :)

    Xxxxx

  • 21 Februari 2014 - 17:19

    Els:

    Hoihoi, zo mijn eerste weekje zit er ook weer op. En zo rustig als jij het hebt gehad, zo druk was het bij ons. Het leek wel of het gratis was, maar ja het is hier wat koeler dan bij jou:)
    Leuk dat je toch het compound nog in kan, zal wel heel apart zijn.
    Maandag ga ik even de foto's laten zien van het hotel waar je nu verblijft:)
    Je krijgt ieder geval van iedereen de groetjes.
    Nou meid geniet lekker van je vrije weekend en het mooie weer.

    kussie.

  • 24 Februari 2014 - 16:55

    Paula:

    Hoi Fleur,

    Leuk om je verslagen te lezen en je foto's te zien! Nog een paar goede weken daar.

    Groetjes,

    Paula.

  • 25 Februari 2014 - 21:26

    Nelleke:

    Hoi Fleur,

    Wat gaat de tijd snel, vandaag foto's gezien van je moeder. Wel onder de indruk dat het daar zo totaal anders is als hier in het "rijke" Nederland. Wat een indrukken doe je daar op zeg. Nog een paar goede weken daar, voordat je het weet sta je weer op Hollandse bodem.

    Groetjes, Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik ben Fleur en 22 jaar. Ik doe nu ook veel vrijwilligers werk dit doe ik in de Postkamer in Nijkerk dit is een grand cafe wat gerund wordt door mensen met een beperking. Ook doe ik vrijwilligers werk in het Colombinehuis dat is een vakantiehuis voor gezinnen met een zorg kind, dit is het mooiste werk wat ik me maar kan bedenken. Dan werk ik ook nog bij een gezin met een meisje in een rolstoel en daar doe ik een paar keer per week wat leuks mee. Verder ga ik graag uit met mijn 2 vriendinnen en hou ik van winkelen en zingen een echte levensgenieter zou ik zeggen. Mij opleiding achtergrond is PW 4 en wil volgend jaar een HBO gaan doen.

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 10636

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: