Eerste weekend in Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu Eerste weekend in Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu

Eerste weekend in Tamale

Blijf op de hoogte en volg Fleur

19 Januari 2014 | Ghana, Tamale

Dit is het eerste echte weekend in Tamale.
Vorig weekend waren we natuurlijk weg naar de krokodillen.

Maar we hadden eerst nog de vrijdag op school en wat zal ik daar is over zeggen. Ik kom daar we waren netjes op tijd maar die juf van mijn klas is vaak wat later.

Dus ik wachten en wachten nog wat gelezen en wachten ik denk loop maar even naar Sylvester. Sylvester zegt heel gerust no she is not comming today, ik dacht oke en de kinderen dan?

Ik zag iets van 6 meisjes in de klas zitten en dacht ooh met deze 6 meiden kan ik wel gewoon lekker gaan kleuren. Dus ik pak spullen uit kantoor om te gaan kleuren maar zodra ik terug ben komen er overal kinderen vandaag en heb ik er zo 30 extra ik dacht "woow".

Die kinderen luisteren voor geen meter naar je ze spreken niet zo goed engels en dus weten ook niet wat ik zeg. Ik probeer er over heen te komen maar het wilt niet lukken.
Zo af en toe komt er een andere juf of meester binnen en dan zijn ze voor even stil.

Ze willen graag dat je zo'n stokje gebruikt om op tafel te slaan en om mee te dreigen dat je hun gaat slaan. Dit is natuurlijk tegen al mijn principes in maar probeer het door er mee op tafel te slaan maar het helpt niet.

Ik laat het zo en wacht tot ze klaar zijn met tekenen en stuur ze naar buiten. Ik denk ga opzoek naar Sylvester maarja natuurlijk nergens te vinden. Dan maar naar de hoofdmeester ik leg m'n verhaal uit en hij zegt dat waneer de pauze over is hij zal komen helpen.

Oké ik na de pauze weer de les in nu samen met Olivia die wilt me wel helpen. Het gaat even goed de hoofdmeester heeft ze aangesproken en ze luisteren. Maar dat is maar voor korte duur. Al snel is er weer een hoop lawaai en dus haal ik de hoofd meester er maar weer bij.
Die ging nu net buiten de deur op een stoel zitten om het zo in de gaten te houden, dit ging wel goed.

We hebben nog iets geknutseld maar hebben ze daarna weer snel naar buiten gestuurd want we wisten geen raad meer. Nog even bij de hoofd meester gepraat want de kinderen kunnen dus zelfs niet knippen hier, dat vonden we best wel raar dus we zeiden dat het niet alleen maar gaat om ABC of 1,2,3 maar ook om dit soort dingen en hij was het daar wel mee eens.
Na dus een vermoeiende schooldag lekker op tijd naar Kantoor.

Aan het eind van de middag verzamelen we met z'n alle op kantoor want Eelkje is jarig dit is 1 van de vrijwilligsters. Ze hebben een moterking gehuurd dus die hebben we versierd en zijn toen Eelkje op gaan halen en hebben nog een rondje extra gereden.

Het leuke is dat ghaneesen niet kunnen snappen waarom wij in zo'n moterking zitten. Een moterking is eigenlijk voor mensen die arm zijn en dat zijn blanke niet volgens hun.

Sommige moesten echt zo hard lachen en maakte foto's en filmpjes en zwaaiden dus dat was heel erg leuk. We leken wel beroemd hier.

Daarna lekker eten met z'n alle en dan is het eigenlijk tijd om te gaan stappen. Maar we hebben nog 2 meiden met malaria en die gaan dus naar huis.

En zoals ik hoorde was de plek waar ze heen gingen ook pas om 12 uur open en ik viel ook zowat in slaap dus ging ook maar naar huis.

Maar Olivia wilde wel mee dus zou betekenen dat ik alleen met de taxi zou moeten. Gelukkig was Bash er ook en die wilde mij wel naar huis brengen dus dat was heel erg fijn. Dus ik heb heerlijk geslapen en lekker lang.

Zaterdag ben ik de eerste stoffen gaan kopen. Wauw wat een hoop en mooi en ik kon gewoon niet kiezen. Maar ik heb mijn eerste keuzes gemaakt. Nog even naar de winkel en dan naar huis. In eerste instantie zag het er naar uit dat hier niet super weer zou zijn maar het zonnetje kwam nog lekker door dus op naar het zwembad voor een paar uurtjes.
S'avonds gaan ze nog wel naar de stad maar Olivia was erg moe en ik had dacht we zijn amper nog maar thuis geweest en over 2 weken ben ik ook 2 weken weg dus ik blijf ook lekker hier.

We zijn met z'n alle een film gaan kijken op mijn laptop echt super grappig was dat.
En dus weer lekker op tijd slapen ik ben elke avond ook wel echt moe door het weer en vroeg opstaan dus ik vindt het wel prima zo.

Tot de volgende keer weer,

Liefs Fleur

  • 19 Januari 2014 - 10:00

    Kim:

    Hoi fleur,
    Ik dacht dat die kinderen allemaal goed luisterde op school!
    Fijn dat je met pap en mam mee gaat!
    Dat is toch een leuke onderbreking!
    Wat ga je met de stoffen doen? En ga je dan alleen naar de markt toe?
    Of met een groepje?
    Leuk dat je zo veel berichtjes stuurd!


    Xxxxkim

  • 19 Januari 2014 - 10:20

    Janny:

    Hoi fleur,
    Wat een mooie stoffen.
    Je moet dus heel streng zijn. Anders luisteren ze voor geen meter. Hoe oud zijn die kinderen die jij les geeft?
    Hebben ze als ze buiten spelen genoeg om mee te spelen? Of kunnen ze niet zo goed met elkaar spelen.
    Leuke foto van jullie op dat moterding. Zijn dat alle vrijwilligers die er nu zijn?
    Wij hebben gisteren nog wat laaste dingen gekocht om mee te nemen. Een mooi overhemd voor je vader gemaakt van muggen werende stof. Dat het bestaat. Ben jij al veel geprikt?

    Nog 2 weekjes en nog maar 1 weekend dan komen we al:)
    X janny

  • 19 Januari 2014 - 10:41

    Joke:

    lieve Fleur,

    wat leuk dat je daar gewoon kan winkelen, spreekt me enorm aan. Maar ik kom niet mee hoor met je vader moeder Sanne en Janny. Zijn het stoffen voor kleding of voor in huis ? Kim kan in ieder geval heel mooi naaien, ik heb pas een foto van een jurk gezien die ze aan het maken is en dat was prachtig. goed om te horen dat nergens op de wereld kinderen luisteren, zo hoort het ook.

    xx joke

  • 19 Januari 2014 - 11:03

    Els:

    Wat een leuke foto's weer. En wat een verhaal, hier werd heel vroeger een liniaal gebruikt om mee te dreigen, dus er zal wel eens een keer verandering in komen. Maar dat ga jij niet mee maken:)
    Maar blijf lekker bij jezelf. Het zijn er nogal wat 30 van die blagen, in wat voor leeftijd zitten ze??
    we hebben net een hele tijd zitten chatten, dus ik weet alweer een heleboel. we komen elkaar vandaag wel weer een keer tegen op de chat.

    knuffel.

  • 19 Januari 2014 - 11:49

    Ro:

    Ik denk dat jij het goed zult doen om de textiel groep van de siburgstraat met al je stofjes haha.. Heb je al een beetje Ghanees-taal geleerd?! En hoe vindt iedereen je uiterlijk ?! Mij vonden ze bijster interessant door m'n lengte bijvoorbeeld !!
    Apart dat de mensen daar zo in hun eigen wereld zitten zeg, zo anders dan wij hier!

    X Ro

  • 19 Januari 2014 - 11:57

    Alineke:

    Hoi Fleur,
    Afgelopen vrijdag heb ik samen met je mams foto gekeken in de Postkamer!
    Leuk om te zien wat je allemaal doet daar. Wat een andere wereld he?
    En wat een prachtige foto's! Mooie mensen daar!
    Thuis heb ik maar eens je weblog gelezen! Super om te lezen! Je hebt al heel wat
    gedaan en gezien in korte tijd. Leuk!
    Ga je volgen de komende tijd ! Geniet er van!
    Groetjes Alineke


  • 19 Januari 2014 - 12:10

    Hein:

    Misschien moet ik maar n klapperpistool meenemen ipv leesboekjes. Dan schiet je in de lucht en zijn ze stil. Gisteren om m n knieën gezeten in de voormalige Slegte op zoek naar leuke boekjes. Toch nog 2 gevonden. Janny wist nog de American bookstore te vinden. Dus nog n paar boekjes erbij. Dus het leren kan beginnen. Beste koop een overhemd dat de muggen wegjaagt vanwege de stof die erin verwerkt is. Prima shirt ik kan met een gerust hart naar je toekomen. Je ziet de voorbereidingen zijn in volle gang. Het is nog 1 weekend en dan gaan we. Groetjes en kusjes. Hein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik ben Fleur en 22 jaar. Ik doe nu ook veel vrijwilligers werk dit doe ik in de Postkamer in Nijkerk dit is een grand cafe wat gerund wordt door mensen met een beperking. Ook doe ik vrijwilligers werk in het Colombinehuis dat is een vakantiehuis voor gezinnen met een zorg kind, dit is het mooiste werk wat ik me maar kan bedenken. Dan werk ik ook nog bij een gezin met een meisje in een rolstoel en daar doe ik een paar keer per week wat leuks mee. Verder ga ik graag uit met mijn 2 vriendinnen en hou ik van winkelen en zingen een echte levensgenieter zou ik zeggen. Mij opleiding achtergrond is PW 4 en wil volgend jaar een HBO gaan doen.

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 10633

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: