Laatste week in het gast gezin van Mama Sweaba - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu Laatste week in het gast gezin van Mama Sweaba - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu

Laatste week in het gast gezin van Mama Sweaba

Blijf op de hoogte en volg Fleur

26 Februari 2014 | Ghana, Tamale

De tijd vliegt want de laatste week in mijn gast gezin is alweer begonnen.
We hebben zaterdag voor de laatste keer met de broertjes gezwommen en deze zaterdag mogen de 2 nichtjes nog een keer mee.
En dan ga ik maandag toch echt voor 12 dagen het compound in.
Dus vaarwel douche en toilet, hallo poep veld en douche met de emmer.

Maar eerst nog even genieten van mama sweaba haar huisje een kook kunsten.

Zaterdag dus eerst lekker wezen zwemmen met de broertjes en savonds hebben we lekker Hairspray gekeken met een nichtje en een buurmeisje. Dat vinden ze altijd heel erg leuk.

Zondag zijn we met z'n 2e gaan zwemmen want elke keer kinderen mee nemen wordt een beetje prijzig. En zondag avond hebben we weer zelf gekookt was heel makkelijk maar wel lekker. Verder was het weekend lekker rustig en niet veel gedaan heerlijk.

Maandag zijn we weer naar het NCS project geweest naar de straat kindjes.
Wat is het jammer dat ik dit niet eerder heb ontdekt want het is echt fantastische. We hebben vandaag maskers met de kinderen gekleurd en wat waren ze toch leuk en lief bezig. ( daar kunnen de school kinderen nog wat van leren haha). Ze waren blij dat ze mee konden doen en waren niet opdringerig ofzo gewoon lekker rustig heerlijk. Het eind resultaat was ook super leuk de foto's komen er zeker bij.

Savonds zijn we nog naar de stad geweest want er gaat alweer een vrijwilligster weg. Het gaat nu wel heel erg hard binnen nu en 3 weken gaan er al 4 mensen weg waaronder ik zelf. Dus nog even een laatste drankje met z'n alle.

Dinsdag weer naar school geweest en gelukkig weer is een gewone schooldag zoals het hoort. Maar wel weer dingen gezien wat ik wel heel vervelend vond. Zo moesten de kinderen gaan tellen van 1 tot 40 het is nog niet eens groep 1 en dan moeten ze dat al kunnen.

Het viel me op dat aan de rechterkant heel veel kindjes zaten die verlegen waren. Toen moest er een jongetje naar voren komen die heel bang was en eigenlijk nog niet kon tellen en dus niet durfde en bijna moest huilen.

Maar huilen kan natuurlijk niet hier want dan word de juf boos en de kinderen lachen je uit. Hij kon het echt niet en stond dus maar bij zijn tafel met de stok en de juf ging steeds harder praten tegen hem. Als je het niet doet ga je maar terug naar de creche want wat doe je dan hier bla bla bla. Hij werd dus naar buiten gestuurd om terug te gaan naar de creche dat kon ik echt niet laten gebeuren dus ben achter hem aan gegaan.

Hij stond net buiten en ik zag gewoon dat hij heel hard wilde huilen eigenlijk. Ik tilde hem op en hij pakte me gelijk helemaal stevig vast om mijn nek en dat vond ik wel heel even een beetje moeilijk.

Ik heb hem meegenomen naar ons hokje heb hem lekker geknuffeld en water gegeven. Daarna ben ik met hem gaan oefenen van 1 t/m 5 te tellen en dat kon hij niet dus laat staan tot 40.
Nu ga ik gewoon elke dag met hem oefenen en ga dit ook zeker terug kopelen naar de hoofd meester.

Het is heel normaal dat er kinderen zijn die het eng vinden om voor de klas te staan en als je iets nog niet kan en je weet dat je uit gelachen word is het nog veel erger.
Maar verder verliep de dag redelijk zoals het hoorde.

Gister avond weer lekker met z'n alle op de lodge gegeten en de vlechten bij een vrijwilligster eruit gehaald dat was toch een gedoe we zijn ongeveer 6 uur bezig geweest. Maar het is eruit.

Straks weer lekker naar het NCS project kindjes vermaken en dit keer waarschijnlijk met een estafete.

Tot snel weer Xxx

  • 26 Februari 2014 - 18:12

    Janny:

    Hoi Fleur,

    Fijn weer iets lezen. Wat een toestand op school. ga maar naar de hoofdmeester en Yvonne.Want dit kan niet.Kom op zeg tot 40 zijn ze niet goed daar.Tot 10 zou al heel knap zijn.Kom maar lekker voor de kindjes op. goed zo.
    Wat leuk die maskers met de straat kindjes. fijn blije gezichtjes.
    Leuk hoor koken bij mamma Sweba. Wat heeft Olivia met haar haar gedaan. vlechtjes?
    Hier komt denk ik geen sneeuw meer hoor. Vandaag scheen de zon maar geen 40 graden. 10 was het hoogste. In de tuin staan de narcissen al in bloei en ook de sneeuwklokjes.
    geniet nog maar even van je douche en wc. Maar ik denk dat het wel meevalt met dat poepveld. douche met die emmer lijkt me geen probleem. Ik vind het toch al knap dat jij zo schoon en fris eruit blijft zien.
    doe iedereen de groetjes en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    X
    Janny

  • 26 Februari 2014 - 21:18

    Els:

    Wat een leuk verhaal weer, en wat een vervelende juf. Goed dat je erachter aan bent gegaan en dat hem hem getroost hebt. Fijn dat jij er dan maar weer loopt. Die maskers zijn leuk geworden, en wat een blijde gezichten hebben ze dan.
    Geniet nog ff lekker van deze week, en je mooie douche:) Straks lekker in een maisveldje, lijkt me een hele mooie ervaring.
    Nou meis we spreken elkaar weer. Geniet nog van alle mooie dingen.

    kuskus.

  • 27 Februari 2014 - 08:14

    Mariska:

    He bah wat een naar verhaal met dat jongetje.
    Fijn dat je hem een beetje kon troosten, het arme schaap.
    Ik heb het al een aantal keer gezegd maar ik ben echt zo trots op je!
    Het zak niet makkelijk zijn daar.

    Nog even doorbijten in het compound!
    dat is vast een hele beleving, ben benieuwd!!

    Kus en tot snel!!!!!

  • 28 Februari 2014 - 08:38

    Thea Van Renesse:

    Hoi Fleur, De juffen hebben nog niet door dat je met een beetje liefde en begrip meer bereikt
    Jammer voor de kinderen, gelukkig zijn jullie er om ze wat aandacht en een knuffel te geven.
    Morgen naar de Compound, wat tref je daar aan ?
    Zie je er tegenop?
    Ik wens je sterkte, en tot de volgende keer.
    Lieve groet Thea.

  • 01 Maart 2014 - 16:41

    Gerlinde:

    Wat een leuke spannend story van je leven die je mee maakt ik vind het echt super leuk en ook dat je het aan kan ik heb echt respect voor je en ik wens je leuke gezellige dagen toe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik ben Fleur en 22 jaar. Ik doe nu ook veel vrijwilligers werk dit doe ik in de Postkamer in Nijkerk dit is een grand cafe wat gerund wordt door mensen met een beperking. Ook doe ik vrijwilligers werk in het Colombinehuis dat is een vakantiehuis voor gezinnen met een zorg kind, dit is het mooiste werk wat ik me maar kan bedenken. Dan werk ik ook nog bij een gezin met een meisje in een rolstoel en daar doe ik een paar keer per week wat leuks mee. Verder ga ik graag uit met mijn 2 vriendinnen en hou ik van winkelen en zingen een echte levensgenieter zou ik zeggen. Mij opleiding achtergrond is PW 4 en wil volgend jaar een HBO gaan doen.

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 10626

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: