Een week vol leuke dingen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu Een week vol leuke dingen - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu

Een week vol leuke dingen

Blijf op de hoogte en volg Fleur

29 Januari 2014 | Ghana, Tamale

Wauw wat een leuke week en we hebben al veel dinngen gedaan en het is nog maar woensdag.

Zondag hebben we heerlijk gezwommen met onze broertjes, neefje en nichtje. Ze wilden al heel erg vroeg weg maar ze hebben zich ook ontzettend goed vermaakt we gingen pas om half 5 weer terug ofzo.
Een heerlijk dagje en ook lekker verkleurd volgens mij vandaag.

Maandag was het een gewone dag ik was weer op de creche en heb daar geprobeert weer mijn ding te doen. Ik heb op de grond gespeeld met de kinderen en dan zie je weer allemaal leuke dingen die gebeuren.
De kinderen pakken gewoon speelgoed af van elkaar en dat mag gewoon allemaal wordt niks van gezegd. En aan het einde van de dag zeggen ze vaak zeg tegen je moeder dat ze jullie kleren moeten wassen maar ja als ze hun neus ook schoonmaken met hun kleren dan mag dat ook wel ja.

Dinsdag was het dan eindelijk zover de opening van Danielle haar project.
Het is super mooi geworden. In het vorige verslag heb ik ook al iets verteld ik ben er vorige week nog geweest toen ze nog bezig waren met de bouw. Er was gewoon ook echt een feestje gepland we zijn met alle vrijwilligers mee geweest.
Er was een band en ze gingen dansen en het helle compound was leeg gelopen echt super leuk. Ook kreeg Danielle speciaal een stof ontzettend leuk echt een feestje wat we niet hadden verwacht.

Toen we opweg gingen naar het restaurant voor het eten hadden we pech met de taxi hij wilde niet meer starten. Eerst werden we geduwd door ghaneese toen reden we weer. Bijna bij de bestemming stopt hij er weer mee, we besluiten om te gaan lopen maar helpen hem nog wel even naar de zeikant te duwen.

Dinsdag avond was ook gelijk het afscheidt van 2 vrijwilligers dus gezellig met elkaar uit eten en savonds een drankje doen met z'n alle.
Komen we thuis is de deur opslot maar wij hadden geen sleutel van de buiten deur. Dus wij kloppen op de deur maar ja dat hoort natuurlijk niemand, dus wij oplopen en maar bij een slaapkamer op de deur kloppen en gelukkig werdt er iemand wakker. En werden we binnen gelaten.

Vandaag alweer woensdag de week vliegt weer voorbij.
Vandaag heb ik ook niet op school geweest maar met een vrijwilliger mee geweest naar haar project. Ze werkt op een kliniek waar ze baby's en kleine kinderen wegen en prikken geven.
Een soort consultatie bureau in Afrika. Het was super leuk om te zien hier wegen ze die kinderen in een soort tasjes en dat vinden ze niet echt leuk.

Er was ook een tweeling en die waren erg klein voor heen leeftijd al bijna 8 maanden maar ze leken wel 4 maanden. Ze werden wat verder onderzocht en ze bleken ondervoed en ook nog ziek te zijn. Ze hebben dus een voeding mee gekregen om ze sterker te maken en nog medicijnen. Ik weet niet precies wat ze hadden maar het was wel zielig om te zien maar waren wel helle leuke kindjes.

Het was wel dat Eelkje zij ze zien er wel klein uit voor hun leeftijd anders waren ze waarschijnlijk gewoon naar huis gestuurd en was er niks gedaan.
Maar al met al weer een leuke ervaring rijker en heb weer een beetje meer gezien van de cultuur hier.

Het kan zijn dat het even duurt voor het volgende verslag omdat ik natuurlijk met papa, mama, sanne en janny ga reizen dus geen laptop mee heb. Maar zodra ik weer terug ben komt er zeker een verslag van de mooie vakantie week.

Xxx Fleur

  • 29 Januari 2014 - 19:56

    Karin:

    hai fleur,
    het klinkt alsof je het al aardig naar je zin hebt!!GELUKKIG!
    leuk om te lezen wat je allemaal ziet/ doet en meemaakt en de foto's maken het compleet!!
    dat bedoelinkje langs de weg is dat een winkeltje of een tankstation of zo?
    heul veul plezier met je family en we kijken uit naar je volgende berichtje.
    groetjes uit een KOUD Nederland!
    Karin X

  • 29 Januari 2014 - 20:11

    Kim:

    Hey fleur,

    Leuke foto's!!
    Dat baby'tje die gewogen word ziet er wel zielig uit.
    Fijn dat je een leuke week hebt!
    Hier in den haag gaat het ook allemaal goed!
    Veel plezier in je vakantie

  • 29 Januari 2014 - 20:12

    Mariska:

    Oooh wat een schatje dat jochie met het gestreepte shirt!
    en die baby in de doek...die foto kan je gebruiken voor giro 555, ziet er zielig uit!!

    Wat heerlijk dat je zo'n leuke en drukke week hebt!
    vanaf zaterdag kan je lekker chillen :)

    Ik ben naar de kapper geweest en er is wel 11 cm vanaf!

    tot snel maar weer! Xx

  • 29 Januari 2014 - 21:10

    Joke:

    hi fleur.

    goed verhaal weer, heerlijk om je zo enthousiast te horen. het is bijna zo ver!!! de familie staat te popelen om naar je toe te komen. het is hier inderdaad heel koud, een hele koude wind. dus geniet maar lekker van het mooie weer.
    x joke

  • 29 Januari 2014 - 23:41

    Anne:

    Mooi verhaal!! Leuk dat je zoveel afwisseling hebt en ervaringen !! Straks lekker 3 weekjes genieten met leuke mensen hihi heeeeel veel plezier !! Xxxxxxxxxxxxx

  • 30 Januari 2014 - 12:05

    Els:

    We komen eraan………………….we hebben er zin in.
    En ook wij gaan al dit moois zien, en mee beleven.
    Volgens mij kun je wel een boek schrijven, over alles wat je meemaak.
    Nou mies we zien je zaterdag.

    knuffel xxx

  • 31 Januari 2014 - 09:48

    Thea Van Renesse:

    Hoi Fleur, Zo te horen gaat het goed met je, en heb je het fijn bij je gastouders.
    Baby"s wegen op deze manier is wel heel zielig, zo"n klein spartelend ding.
    Morgen komt je familie, wat zal dat heerlijk zijn, lekker samen op reis en mooie dingen zien en
    beleven.
    Het is wel een apart stukje aarde waar je bent, ik kan me nauwelijks voorstellen hoe je daar leeft.
    Het ziet er wel erg armoedig uit, de mensen zijn in ieder geval erg vrolijk,
    Ik kom net uit Dubai dat is het andere uiterste, rijkdom te over.
    De dure auto"s rijden hier af en aan, Ferrari "s en andere peperdure merken.
    Als ik mocht kiezen, koos ik toch voor Afrika, daar is menselijke warmte, en een cultuur wat een land
    aantrekkelijk maakt.
    Dubai is letterlijk een grote stenen stad, gelukkig wel met een heerlijk strand en veel zon.

    Fijne reis Thea.

  • 03 Februari 2014 - 20:57

    Gerlinde:

    Wat een leuke verhaal heb je mee gemaakt ben echt onder indruk ervan echt super mooi en ik mis je lieve koppie wel en ik wens je leuke werkvakantie toe en geniet van de gezelligheid met elkaar samen liefs en huggi gerlin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik ben Fleur en 22 jaar. Ik doe nu ook veel vrijwilligers werk dit doe ik in de Postkamer in Nijkerk dit is een grand cafe wat gerund wordt door mensen met een beperking. Ook doe ik vrijwilligers werk in het Colombinehuis dat is een vakantiehuis voor gezinnen met een zorg kind, dit is het mooiste werk wat ik me maar kan bedenken. Dan werk ik ook nog bij een gezin met een meisje in een rolstoel en daar doe ik een paar keer per week wat leuks mee. Verder ga ik graag uit met mijn 2 vriendinnen en hou ik van winkelen en zingen een echte levensgenieter zou ik zeggen. Mij opleiding achtergrond is PW 4 en wil volgend jaar een HBO gaan doen.

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 10621

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: