nog 1 weekje - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu nog 1 weekje - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu

nog 1 weekje

Blijf op de hoogte en volg Fleur

25 Januari 2014 | Ghana, Tamale

Nog 1 weekje en komen Papa, Mama, Sanne en Janny hier lekker vakantie vieren en ik mag met ze mee. Jeeeeej.

Maar eerst nog gewoon werken en afscheidt nemen van 2 vrijwilligers.
Deze week is eigenlijk vrij normaal verlopen verder.
Woensdag en donderdag ben ik bij groep 1 geweest en vrijdag ben ik thuis gebleven omdat ik niet hellemaal fit was. Ik ben gewoon zo ontzettend verkouden dat het wel lijkt alsof ik gewoon in nederland ben.
Dus even een beetje rustig aan doen en hoop dat het snel weer over is.

Donderdag op school hadden we weer rekendag dus de kinderen moesten weer cijvers leren schrijven. Heel erg leuk natuurlijk als je kan tellen tot 100 en het kan schrijven maar als je niet weet wat je schrijft is het wel lastig. De juf had op het bord het volgende neer gezet:
1 - 3 - 4 - 5 - 7 - 9 - 11 - 12..... ga zo maar verder.

Sommige kinderen konden je zo vertellen welk getal miste en wat er moest komen te staan en andere hadden daar wat meer moeite mee.
1 meisje wist het niet gelijk en kon dus gelijk voor in de klas aan het oren trekken voor straf en maar door de knieen. Dit moest ze doen tot de pauze dat duurde nog een uur. En er kwam er steeds wel 1 bij uit eindelijk stonden er 4.

Maar het alles stomste was eigenlijk dat ze andere kinderen wel hielp en andere dus als ze het niet wisten gelijk straf kregen. Als je het mij vraagt een beetje oneerlijk.
Maar het zal wel weer het afrikaanse cultuurje zijn.

Wat wel heel erg leuk was is dat ik met een paar kinderen heb mee gedaan aan de groen links actie met de knuffel een boom foto actie.
Dus de gene die nog niet geliked heeft op facebook nog even doen kan ik een leuke prijs winnen, haha.

Donderdag middag voor de verandering maar weer is naar de markt geweest voor broeken voor mam, sanne en janny zodat ze die aan kunnen als ze hier zijn.
En savonds weer heerlijk gegeten met de vrijwilligers pannenkoeken dit keer. Ze smaakte erg goed en zeker naar meer dus voor herhaling vatbaar.

Vrijdag ben ik lekker thuis gebleven lekker geslapen en film gekeken kort om een dag niks gedaan heerlijk.

Vandaag alweer zaterdag en over 2 weken alweer jarig dan wordt ik alweer 23 jaar maar ik mag het wel bij de olifanten vieren jippie.
Vanavond gaan we met een paar vrijwilligers eten op de lodge en misschien de stad nog in misschien blijven we daar we zien wat de avond ons brengt.

De meeste vrijwilligers die zijn het weekend naar molee naar de olifanten dus er is weinig te beleven.
Het ziet er naar uit dat we morgen lekker gaan zwemmen met onze broertjes dit keer.

Ik laat snel weer wat horen.

Liefs Fleur

  • 25 Januari 2014 - 12:12

    Janny:

    Hoi Fleur,

    Ja het schiet al op he. Nog een weekje en we komen. Ik heb al de witte pleisters gevonden. Op school heb ik ook een oproep gedaan om een bijdrage van pleister dus ben benieuwd.
    Heb ook al twee boekjes van pennen streken. Dat zijn de schrijfboekjes van groep 3. Met daarin de letters en cijfers. Kunnen ze daar kopieren en dan kunnen de kinderen lekker oefenen.
    Wat fijn dat je een broek voor me hebt. Heerlijk zo losjes.
    Zielig he als die kindjes straf krijgen. Dat doen wij hier heel anders.
    Fijn weekend nog rust lekker uit . Hopelijk gaat het beter met je verkoudheid.
    Tot snel
    X
    Janny

  • 25 Januari 2014 - 17:33

    Els:

    Hoihoi, ook daar de bomen knuffelen is heel goed. Prinses Irene doet het al in zuid afrika, zo word het toch nog wereld wijd:)
    Ja joh, dat cultuurtje daar kun je niets aan doen, alleen laten hoe jij het zou doen misschien steken ze daar wat van op.
    inderdaad nog 1 weekje en dan zijn we bij je, heb er zin in.
    We zijn bezig voor het wondencentrum, dus dat komt wel goed.
    Zorg jij maar dat je weer opknapt. veel zwemplezier met je broertjes.
    xxxxx

  • 25 Januari 2014 - 21:59

    Gerdien:

    Hoi hoi,

    Leuk Fleur om te lezen hoe het je gaat in Afrika.....
    Ja op elke school in elke cultuur bijzondere dingen dat zie je maar weer.
    Nog meer nodig aan schoolspullen?
    Laat maar weten wie weet kan ik nog iets voor je regelen..
    Veel plezier met boom knuffelen en de leuke en lieve kids daar.
    Liefs Gerdien

  • 26 Januari 2014 - 00:19

    Joke:

    Lieve fleur,
    Het klinkt allemaal al stukken beter dan in het begin, je begint je draai aardig te vinden. Enorm knap vind ik dat, wat afschuwelijk dat het daar zo oneerlijk gaat met die kinderen. Kan je die juffrouw niet een lesje eerlijkheid geven? Vandaag hebben je vader en moeder al een tas opgehaald bij Janny met pleisters, boekjes en allerlei andere nuttige dingen. Volgens mij hebben ze er allemaal heel veel zin in om naar je toe te gaan. Nog maar een kleine week en dam zie je ze allemaal, XXX joke

  • 26 Januari 2014 - 10:25

    Paul En Ditte:

    hallo, het klinkt allemaal heel gezellig en herkenbaar.
    Wij zijn ook weer een beetje in Ghana! Gezellig al je verhalen te lezen.
    Geniet maar lekker van de gezellige kinderen en het mooie weer.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik ben Fleur en 22 jaar. Ik doe nu ook veel vrijwilligers werk dit doe ik in de Postkamer in Nijkerk dit is een grand cafe wat gerund wordt door mensen met een beperking. Ook doe ik vrijwilligers werk in het Colombinehuis dat is een vakantiehuis voor gezinnen met een zorg kind, dit is het mooiste werk wat ik me maar kan bedenken. Dan werk ik ook nog bij een gezin met een meisje in een rolstoel en daar doe ik een paar keer per week wat leuks mee. Verder ga ik graag uit met mijn 2 vriendinnen en hou ik van winkelen en zingen een echte levensgenieter zou ik zeggen. Mij opleiding achtergrond is PW 4 en wil volgend jaar een HBO gaan doen.

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 10632

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: