Eerste dagen groep 1 - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu Eerste dagen groep 1 - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Fleur Rijn - WaarBenJij.nu

Eerste dagen groep 1

Blijf op de hoogte en volg Fleur

16 Januari 2014 | Ghana, Tamale

Hallo daar Nederland!

De eerste dagen in groep 1 zijn me erg goed bevallen.
In de ochtend zingen ze eerst veel liedjes en dan verder heeft iedere dag zijn eigen doel.
Zoals gisteren was het letters leren schijven en vandaag cijfers.
Ik ben benieuwd wat de rest van de week me gaat brengen.

Maar deze 2 dagen dus leters en cijfers. Ze hebben boekjes waar ze dan heel vaak dezelfde letter of cijfer moeten schrijven. Zo hebben wij dat vroeger ook geleerd volgens mij.
Maar voor sommige kinderen is dit heel erg moeilijk. Zo had ik gisteren een meisje die de a de helletijd verkeerd om schreef. Dat is dan nog best wel moeilijk om dat anders te leren want dat hebben ze zichzelf zo aangeleerd.
Maar samen het heel vaak doen terwijl ik haar hand vast hou en het lukt uit eindelijk wel.
Het is mooi om te zien hoe blij ze kunnen worden van een high 5 of een duim die je op steekt. Later die ochtend zat dat meisje achter in de klas en dan zwaaide ze naar en dan deed ze haar duim omhoog.
En vandaag moest ik haar helpen met de 5 opschrijven en ze deed zelf al een high 5 want ze weer precies wanneer dat komt.

Bij deze klas heb ik tenminste het gevoel ook echt wat te kunnen betekenen voor de kinderen. Volgende week zal ik merken als het ook echt helpt die bijles want dan ga ik zien als ze ook werkelijk hebben opgeslagen wat ik ze heb geleerd.

Gisteren aan het einde van de ochtend moesten de kinderen een liedje zingen in het engels.
Ze zongen op een gegeven moment iets fout ze zongen In the letter in plaats van Any letter. Die juf heeft ze het nog een paar keer laten zingen Any letter, Any letter enz. Daarna moesten de kinderen het om de beurt zeggen als ze dan toch nog In the letter zijden moesten ze voor in de klas gaan staan. En er kwamen steeds meer en meer kinderen naar voren. Ik dacht ik ga is even tellen hoeveel kinderen er in de klas zitten dat waren er gisteren 33 en daarvan bleven er 2 zitten dus alleen die 2 zeiden Any.
Ik dacht wauw aan wie ligt dat dan? De juf of de kinderen. Dat zijn leuke dingen om te zien en daar kan ik dan ook van genieten.

Maar mijn schooldagen in groep 1 bevallen me dus wel goed zo.

We hebben dinsdag avond met onze broertjes en neefje en de buurt kinderen twister gedaan. Als ze het echt snapte weet ik niet maar het was wel heel erg leuk. Iedereen deed leuk en een weetje ze hadden lol op hun eigen mannier dus dan is het goed. Gisteravond ( Woensdag) heb ik ze m'n tas met clicks gegeven ze hebben auto's gebouwd en zijn daar lekker mee gaan spelen. ( mijn broertjes en neefje) en we hebben nog lekker gekleurd en geknutseld een gezellig avondje ieder geval.

We hebben nu 3 meisjes hier met malaria ik wist dat die pillen je niet konden beschermen voor 100% maar er is hier ook een meisje geweest voor ik dacht 5,5 maand en die heeft het zelfs 4 of 5 keer gehad.
Best wel heel veel vond ik en sta er ook wel van te kijken dat het nu zoveel is. Maar gelukkig is iedereen er optijd bij en hebben ze een soort kuurtje gehad en dan is het een paar dagen een soort griepje hebben en dan kan je weer tegen aan.

Ze zijn hier wel oplettend ze rijden liever een keer extra naar het ziekenhuis en er komt niks uit de test dan dat je hier zit met malaria dus ik maak me er geen zorgen om. Ik ga lekker verder met genieten van alles.

Vanavond gaan we weer met alle vrijwilligers eten hier dus weer gezellig en ik dacht met z'n alle een film kijken dus dat komt hellemaal goed.
Morgen is er ook een vrijwilliger jarig dus is er van alles georganiseerd en wordt dus harstike leuk. Als de malaria patienten een beetje beter zijn tenminste.

En voor de gene die het nog niet weet ik mag 2 weken mee reizen met papa, mama, sanne en janny dus daar heb ik ook heel veel zin, dat breekt net de maanden even en dan kan ik mijn laatste maand lekker knallen en uitgerust lekker weer van start gaan. En vol goede moet mijn reis kan afmaken en trots naar huis kan op 18 Maart.
En ik kan dan mijn verjaardag vieren met hun dat is toch ook wel heel erg fijn. Het leuke is dat ik op mijn verjaardag dan bij de Olifanten ben dus dat is hellemaal super natuurlijk.

Ik heb er nog heel veel zin in en heb zin om de kinderen nog veel te leren en te helpen.

Tot snel weer

Xxx & Liefs Fleur

  • 16 Januari 2014 - 16:10

    Els:

    Wat een verhalen weer, ik vind het een feest om te lezen.
    En wat een verschil van les geven, dat is best wel even wennen.
    Maar zo te lezen kun je er aardig mee overweg.
    Kan nu lezen dat je je plekje gevonden hebt, en daar ben ik blij mee.
    Ook ik heb zin in onze 2 weken, en in de verjaardagen van jou en sanne.
    Het is wel speciaal omdat bij de olifanten te vieren.

    knuffel.

  • 16 Januari 2014 - 16:23

    Kim:

    Hoi fleur,
    Mooi verhaar weer! Fijn dat je ook in de klas mag zijn en niet alleen bij de allerkleinste!
    Heb je een nieuwe broek?
    Die op de foto ken ik niet!
    Twister ziet er grappig uit, een bekend spel in een ( voor mij) onbekend land.

    Geniet er maar goed van!

    XXX kim

  • 16 Januari 2014 - 16:42

    Mariska:

    Leuk verhaal weer!
    Ik ben blij dat ze twister een leuk spel vinden, of ze het nu begrijpen of niet ;)
    Wel bizar dat er drie meisjes zijn met malaria, blijf maar lekker smeren met je muggenspul!
    Leuk dat je met mama, papa en sanne mee kan. Niets leukers dan op een olifant je verjaardag vieren!

    Xx!!!

  • 16 Januari 2014 - 17:11

    Rosanne:

    Leukleukleuk! Fijn dat je laat zien hoe je die kinderen wel moet benaderen ;) Hopelijk inspireer je de leerkrachten er mee.
    xxx

  • 16 Januari 2014 - 21:27

    Heidi:

    Hoi Fleur,

    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je je Ghanese draai hebt gevonden. Leuk om je verslagen te lezen en de foto`s te zien. Die geïmproviseerde bedden op het dak zagen er wel heel grappig uit, hebben jullie al het huisraad daar voor gebruikt? Lijkt me leuk om al kijkend naar de sterren in slaap te vallen.
    En als ik dan naar de foto`s van je klasje kijk: wat wonen wij toch in een ontzettend rijk land, op school is van alles te vinden aan materiaal, en als iets incompleet is gaat het weg.....tja....
    Ik hoop dat je veel leuke dingen gaat knutselen met de kids.
    Geniet van je tijd daar.
    Hartelijke groet van Heidi

  • 16 Januari 2014 - 22:44

    Ditte + Paul:

    Hallo, leuke verhalen! Fijn dat het goed gaat! De kindertjes zijn zo schetig!
    Misschien dat je vader er 1tje kan kopen! hahaha
    Bij de olifanten je verjaardag vieren, wat wil een mens nog meer!
    Hartstikke tof is het daar en lekker zwemmen.
    Voorzichtig met de apen, die pakken je snoepjes af!
    Ben wel een beetje jaloers op je, lekkere temperatuur, dat wil ik ook wel!
    Veel plezier, dikke knuffel van ons.

  • 17 Januari 2014 - 01:32

    Roald :

    Tering Fleur!

    Wat een verhalen en wat een tekst.. Knap dat je zo trouw je verslagen 'post'. Ik lees ze
    Met veel plezier ! X

  • 17 Januari 2014 - 07:41

    Annette:


    Hoi Fleur,

    Even een berichtje van mij! Ik geniet van
    je verhalen en ben blij te lezen dat je het
    steeds meer naar je zin krijgt!
    Het is nogal geen cultuur shock!
    Toch is het super om zo'n ervaring op
    te mogen doen, dit draag je je hele leven met
    je mee! Heel speciaal!
    Maak er een hele mooie tijd van,
    lieve groet,

    Annette

  • 17 Januari 2014 - 08:42

    Thea Van Renesse:

    Hoi Fleur.
    Ik geniet van je verhalen, je schrijft het boeiend op.
    Volgens mij heeft iedereen het naar zijn zin, het ziet er gezellig uit.
    tot de volgende keer.

  • 17 Januari 2014 - 17:38

    Gerdien:

    Ha juf Fleur,
    Erg leuk om je op deze manier te volgen en te zien wat je zoal doet.
    Wat een indrukken en wat een heerlijke kinderen!
    Fijn om te lezen dat je al een beetje gewend bent! In ieder geval heb je lekker zonnig weer en veel leuke mensen om je heen! Geniet ervan en ik blijf je nog ff volgen hoor........
    Liefs Gerdien

  • 17 Januari 2014 - 21:17

    Nelleke:

    Ha Fleur,

    Fijn dat je het goed hebt in dat verre land. Leuk dat we het een klein beetje mee mogen beleven door je verhalen. Een bijzondere tijd zul je daar hebben met heel veel indrukken. Geniet er van.

    Groetjes Nelleke

  • 18 Januari 2014 - 14:19

    Karin:

    Fleur,
    ik vind het echt heel leuk om je verslagen te lezen!!!
    ben soort van jaloers!!
    hoop echt dat je je steeds beter ( op je plek) voelt en alleen nog maar geniet, want voordat dat je het weet ben je weer thuis, en ben je 40 en vertel je je kindjes dat je daar ooit bent geweest en pak je de super mooie/ lieve / leuke foto's er nog eens bij...:) !!
    ervaring voor je leven!!
    heel veel plezier nog, geen malaria krijgen en ik volg je "op de voet"!!!
    x Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Ik ben Fleur en 22 jaar. Ik doe nu ook veel vrijwilligers werk dit doe ik in de Postkamer in Nijkerk dit is een grand cafe wat gerund wordt door mensen met een beperking. Ook doe ik vrijwilligers werk in het Colombinehuis dat is een vakantiehuis voor gezinnen met een zorg kind, dit is het mooiste werk wat ik me maar kan bedenken. Dan werk ik ook nog bij een gezin met een meisje in een rolstoel en daar doe ik een paar keer per week wat leuks mee. Verder ga ik graag uit met mijn 2 vriendinnen en hou ik van winkelen en zingen een echte levensgenieter zou ik zeggen. Mij opleiding achtergrond is PW 4 en wil volgend jaar een HBO gaan doen.

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 10625

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: